Portfolio Kanban is een lean-procesverbeteringsmethode die zorgt dat het vermogen om waarde te leveren aan een eindklant kan worden verbeterd. Iedere opdracht wordt op een zogeheten Kanban-bord geplaatst, om het hier op te delen in taken die binnen een paar dagen verwerkt kunnen worden. Een Kanban draait om een aantal principes: visualisatie, het beperken of opbreken van taken en het managen van flow.

 

Dit is de volgorde van een Kanban-bord:

 

  1. Stories: beknopte beschrijving van de taak en waarom deze nodig is.
  2. To-to: welke afdeling moet welke taak wanneer uitvoeren?
  3. In progress: aan deze taak wordt momenteel gewerkt.
  4. Testing: deze taak kan worden getest en, indien nodig, bijgewerkt.
  5. Deploy: live zetten van de taak.

 

Jouw partner in change

Change Department biedt oplossingen waarmee jij het potentieel in jouw organisatie vergroot. Waarmee je beweging creëert, resultaten haalt in een ongekende snelheid. Change Department helpt je het beste in change management en leiderschap naar boven te halen met verschillende trainings en adviesdiensten. De diensten van Change Department omvatten Change Academy, OKR Training en coaching en organisatieadvies.