-
De Lean Management methode is een methode om de meeste waarde voor klanten te creëren, tegen minimale kosten. We bereiken dit door het minimaliseren van middelen, tijd, energie en inspanning. De Lean Management methode is een procesgerichte verbetermethodiek, waarbij de principes draaien om het steeds weer verbeteren van de kwaliteit van jouw producten en diensten. Met het toepassen van de methode en Lean principes, helpen wij organisaties om zowel innovatief als competitief te worden.
-
Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
Bel ons op 020 – 21 01 845, vul het contactformulier in of stuur een e-mail naar info@changedepartment.nl.
-
De Lean Management methode op de juiste manier toepassen
Als ervaren leverancier van consultancy in verandermanagement, helpt ons kantoor jouw organisatie op weg. Vragen die je jezelf kunt stellen, zijn waarschijnlijk: hoe kan ik de Lean methode op de juiste manier toepassen binnen mijn organisatie? Hoe stimuleer ik de Lean Management methode binnen de organisatie en hoe zorg ik dat ik dichter bij de gewenste situatie kom aan de hand van deze principes? Wij vertellen je dat het bij het Lean maken van je organisatie draait om het toepassen van de vijf belangrijkste Lean principes:

-
1. Identificeren van waarde
Bij het toepassen van de Lean Management methode, draait het altijd om de vraag hoe je als organisatie zoveel mogelijk waarde kunt leveren voor jouw klant met minder middelen. Om dit te kunnen realiseren, moet je een duidelijk beeld hebben van wie je klanten zijn en welke waarde je aan je klanten levert.
2. Het uittekenen van de waardestroom
Een van de volgende principes van het toepassen van de Lean methode is om te doorgronden door welke activiteiten die waarde bij jouw klanten tot stand komt. Om dit te kunnen doorgronden, is het belangrijk om de waardestroom in kaart te brengen. Op deze manier krijg je ook inzicht in waar in het proces verspillingen ontstaan. Voor iedere activiteit bepaal je of deze wel of geen waarde toevoegt. Dit is vaak het beginpunt van een verbetertraject.
3. Zorgen voor flow met het toepassen van de Lean methode
Geen blokkades, geen verspillingen en geen stilstanden. Het wordt in fase drie tijd om maatregelen te nemen, waardoor er een betere flow in je processen ontstaat. Een flow bereik je wanneer er naar het hele proces gekeken wordt, dus over de hele organisatie heen. Door die afstemming op elkaar, kunnen doorlooptijden zo kort mogelijk worden gemaakt.
4. Een pull creëren
Pull maakt het mogelijk om te doen wat nodig is en wanneer dat nodig is. Komen er vijf mensen bij je eten? Dan kook je niet voor twintig personen. Dat zou namelijk een enorme verspilling van eten en van je tijd zijn. Daarom wordt er bij het toepassen van de Lean Management methode een pull-systeem gebruikt. Je produceert met pull op de vraag.
5. Blijven verbeteren met de Lean Management methode
Een organisatie die besluit om de Lean methode toe te passen, legt de lat steeds een beetje hoger, wordt iedere dag een beetje beter. Wij vertellen je graag meer over de verschillende Lean principes.
Neem contact met ons op bij interesse
Wil je jouw organisatie een enorme boost geven? Dan wordt het de hoogste tijd voor de Lean Management methode. Wij van Change Department in Amsterdam helpen je graag met het verbeteren van jouw organisatie door middel van Lean principes of bijvoorbeeld met de training dienstbaar leiderschap. Neem contact op met onze onderneming door een e-mail te sturen naar info@changedepartment.nl of bel naar 020-2101845 en ga het gesprek aan. Je kunt ons ook benaderen indien u zoekt naar een interim-management bureau.