Case Study: hoe De Vereende met workshops haar dienstverlening versterkte

Wat gebeurt er als je écht luistert naar de mensen voor wie je werkt?
In deze case study lees je hoe De Vereende samen met Change Department workshops organiseerde met hun assurantieadviseurs. Het doel? Dieper inzicht krijgen in hun behoeften, verwachtingen én concrete verbeterpunten voor de eigen dienstverlening. Wat volgde was niet alleen waardevolle feedback, maar ook meer verbinding en heldere stappen richting toekomstbestendige klantrelaties.
Opdracht workshops
De Vereende is een schade- en verzekeringsbedrijf dat zich met kennisintensieve producten en oplossingen − verzekeren, pools, fondsen en kennis − op ogenschijnlijk moeilijk te verzekeren schades en risico’s in de markt focust. Wij zijn gevraagd om tijdens vier regionale bijeenkomsten diverse workshops te organiseren met de assurantieadviseurs van het verzekeringsbedrijf van de Vereende. Het doel: feedback verzamelen over de kwaliteit van dienstverlening om dit vervolgens om te zetten naar concrete aanbevelingen.
Aanpak workshops
In vier regionale bijeenkomsten hebben wij met assurantieadviseurs (distributiepartners) uit alle windstreken gebrainstormd over verschillende relevante onderwerpen. Per dienst hebben wij met de klanten van de Vereende gekeken naar de het gemak om deze dienst af te nemen. Zo ontstond er een duidelijk beeld over wat er soepel verliep en waar nog winst te behalen viel. Zo kwamen o.a. merkbeleving, producten, diensten, kwaliteit, bereikbaarheid, communicatie en snelheid aan bod.
Resultaat
De bijeenkomsten zijn goed ontvangen en hebben op tal van punten tot concrete acties geleid. Veel assurantieadviseurs gaven aan het fijn te vinden zo open in gesprek te zijn. Met de uitkomsten van de vier sessies is de Vereende aan de slag gegaan, wat tot concrete verbeteringen binnen hun dienstverlening heeft geleid. Naast deze verbeterpunten, hebben de sessies ook gezorgd voor een sterkere relatie tussen het intermediair en de Vereende.

Aan de slag met je eigen project?
Benieuwd naar meer? Plan een vrijblijvende kennismaking. Ik geef diverse trainingen en workshops waarin deze onderwerpen aan bod komen.
Wellicht vind je dit ook interessant
-
De 10 beste boeken over OKR om jouw doelen echt te bereiken
Ben je op zoek naar de beste OKR boeken om je organisatie vooruit te helpen? Dan zit je hier goed….
-
Podcast over OKR’s voor Product Owners
Heb je ooit het gevoel gehad dat je team alle kanten op gaat? Dat het lastig is om écht te…
-
Weerstand bij verandering – zo kan je er mee omgaan
Het misverstand: “Verandering veroorzaakt altijd stress en weerstand” Misschien heb je het zelf wel eens gedacht of horen zeggen: “Verandering brengt alleen maar gedoe en stress met zich mee. Mensen raken erdoor van slag en het haalt de focus weg van ons dagelijkse werk.” Dit gevoel is herkenbaar en vaak goed bedoeld, omdat je wilt…