Concrete verbeterpunten dankzij workshops met De Vereende
Opdracht workshops
De Vereende is een schade- en verzekeringsbedrijf dat zich met kennisintensieve producten en oplossingen − verzekeren, pools, fondsen en kennis − op ogenschijnlijk moeilijk te verzekeren schades en risico’s in de markt focust. Wij zijn gevraagd om tijdens vier regionale bijeenkomsten diverse workshops te organiseren met de assurantieadviseurs van het verzekeringsbedrijf van de Vereende. Het doel: feedback verzamelen over de kwaliteit van dienstverlening om dit vervolgens om te zetten naar concrete aanbevelingen.
Aanpak workshops
In vier regionale bijeenkomsten hebben wij met assurantieadviseurs (distributiepartners) uit alle windstreken gebrainstormd over verschillende relevante onderwerpen. Per dienst hebben wij met de klanten van de Vereende gekeken naar de het gemak om deze dienst af te nemen. Zo ontstond er een duidelijk beeld over wat er soepel verliep en waar nog winst te behalen viel. Zo kwamen o.a. merkbeleving, producten, diensten, kwaliteit, bereikbaarheid, communicatie en snelheid aan bod.
Resultaat
De bijeenkomsten zijn goed ontvangen en hebben op tal van punten tot concrete acties geleid. Veel assurantieadviseurs gaven aan het fijn te vinden zo open in gesprek te zijn. Met de uitkomsten van de vier sessies is de Vereende aan de slag gegaan, wat tot concrete verbeteringen binnen hun dienstverlening heeft geleid. Naast deze verbeterpunten, hebben de sessies ook gezorgd voor een sterkere relatie tussen het intermediair en de Vereende.”
Aan de slag met je eigen project?
Benieuwd naar meer? Plan een vrijblijvende kennismaking. Ik geef diverse trainingen en workshops waarin deze onderwerpen aan bod komen.
Wellicht vind je dit ook interessant
-
Weerstand bij verandering – zo kan je er mee omgaan
Het misverstand: “Verandering veroorzaakt altijd stress en weerstand” Misschien heb je het zelf wel eens gedacht of horen zeggen: “Verandering brengt alleen maar gedoe en stress met zich mee. Mensen raken erdoor van slag en het haalt de focus weg van ons dagelijkse werk.” Dit gevoel is herkenbaar en vaak goed bedoeld, omdat je wilt…
-
Van frustratie naar succesvolle organisatieverandering
Stel je dit eens voor: je hebt een briljant plan voor je organisatie. Een strategie die de groei kan versnellen, processen efficiënter maakt of een innovatieve cultuur creëert. je wilt, kortom, een succesvolle organisatieverandering. Maar zodra je begint met de uitvoering, lijkt het alsof je tegen een muur aanloopt. Medewerkers zijn sceptisch, belangrijke stakeholders missen…
-
Waarom steeds meer bedrijven voor OKR’s kiezen
We leven in een tijd waarin bedrijven continu zoeken naar manieren om niet alleen hun doelen scherper te stellen, maar ook om sneller en efficiënter resultaten te boeken. In een dynamische markt, waarin alles in een oogwenk kan veranderen, kan een heldere koers het verschil maken tussen succes en achterblijven. Het is dan ook logisch…